Centrum Ostravy se nově propojí s národní kulturní památkou Dolní Vítkovice (DOV). Pro cyklisty i pěší vznikne bezpečná a rychlá trasa spojující pravý břeh řeky Ostravice přímo s areálem DOV. Součástí tohoto propojení bude nová mostní lávka přes řeku, navržená architektem Josefem Pleskotem.
Vybudování lávky je jedním ze strategických projektů rozvoje města, její stavba by se měla stihnout zrealizovat během příštího roku. Lávka a stezka pro pěší i cyklisty umožní napojení na cyklotrasu na pravém břehu Ostravice, vedoucí takřka z Beskyd až po Landek. „Díky novému propojení odstraníme jednu z bariér území a cyklisté mířící z nebo do Dolních Vítkovic se vyhnou problematické jízdě – například po Českobratrské ulici nebo po ulici 28. října. K překonání řeky jim bude nově sloužit jednoduchý, a přitom působivý most, vybudovaný podle návrhu architekta Josefa Pleskota. První myšlenka přemostění v místě stávajícího popílkovodu za Velkým světem techniky vznikla v roce 2016 a nyní se tento záměr pro zásadní rozvoj cyklodopravy konečně začíná měnit v realitu,“ uvedla náměstkyně primátora pro životní prostředí Kateřina Šebestová.
Připravovaná trasa o délce 550 metrů a šířce 4 metry přivede cyklisty i pěší z pravého břehu Ostravice až do samého centra Dolních Vítkovic. Bude mít asfaltový povrch, vhodný i pro in-line bruslení a povede od řeky Ostravice přes železniční vlečku kolem čistírny odpadních vod a ústit bude vedle vchodu do Velkého světa techniky na Vítkovické ulici. Obě překážky, řeku Ostravici i železniční vlečku, překoná nově vybudovaná, na lanech zavěšená ocelová lávka. V budoucnu se bude postupně celé území dále upravovat a kultivovat.
„Spojování architekturou je moje životní téma. Prospěšné propojování odlehlých míst pomocí lávek a mostů pokládám za vrchol prozřetelného urbanistického myšlení. Když se spojení opravdu povede a je silné, těží z něho obě místa. Město rozkvétá! Jsem přesvědčený, že spojení Ostravy a Vítkovic právě v tomto místě přinese Ostravě jako celku hodně užitku a přidané hodnoty a vnímavým uživatelům navíc radost z netradičních výhledů. Sofistikovaná, lehká, zavěšená, ocelová konstrukce dá pocit vzdušnosti a rozhodně souzní s ostravským duchem,“ doplnil architekt Josef Pleskot, který se na rozvoji DOV podílí už od roku 2009. Navrhoval nejen hlavní stavby, jako je multifunkční hala Gong, nový Svět techniky nebo interaktivní technické muzeum U6, ale také například objekt Heligonka. Je i autorem návrhu nové pobočky Národního zemědělského muzea, která byla v areálu otevřena během minulého roku.
Jak město Ostrava dále informovalo, předpokládané náklady na realizaci lávky i stezky jsou 60 milionů korun bez DPH.
Zdroj: tisková zpráva magistrátu města Ostravy