Čelákovické nádraží prochází rozsáhlou modernizací. Výpravní budova a její okolí představuje centrální prvek, který byl řešen komplexně, a díky tomu bylo možné zajistit vizuální soudržnost celé stavby.
Výtvarným motivem u zastřešení nástupiště přiléhajícího k výpravní budově je stromořadí, a to včetně laviček umístěných „pod stromy“ a evokujících posezení na návsi. Řešení střechy přitom spočívalo v zachování stávající konstrukce, kterou však bylo potřeba ze statických důvodů zesílit. Původní konstrukce byla také členitá, nevzhledná a těžko udržovatelná, proto bylo navrženo opláštění z vysokotlakého laminátu s vysokou mechanickou odolností v kombinaci s lakovanými ocelovými kazetami.
Veškeré trasy kabeláže a odvodnění jsou zakomponovány pod obkladem. Pravidelná revize, případně doplnění kabeláže, je zajištěna pomocí demontovatelných částí. Takto navržené prvky technického řešení pak designéry přímo inspirovaly k myšlence stromu: kmeny tvoří nosné sloupy zastřešení a tvar korun určují geometrické tvary kovových plátů opláštění. Lavičky a další mobiliář, který zde byl použit, pochází z katalogu společnosti mmcité+, konkrétně jde o sérii barka.
Vzhledem k tomu, že mmcité+ realizovalo i rekonstrukci historické budovy, bylo možno sladit její novou fasádu a zastřešení tak, aby byly vzhledově jednotné. Důležitým výtvarným úkolem bylo výpravní budovu vizuálně propojit s technologickou budovou a objektem původní restaurace. Technické budovy a prvky označuje čokoládově hnědá barva, moderní bistro, které vzniklo na místě nádražní restaurace, má barvu světlou, stejně jako stoly a židle série Tina značky Egoé, kterými je bistro vybaveno.
Vizuální čistotu celé stavby podtrhuje vestavné osvětlení u zastřešení a v krytých prostorech u nádražní budovy. LED svítidla v zelených krytech evokují větve a navazují tak na stromořadí v zastřešení prvního nástupiště. Zastřešené prostory přiléhající z obou stran k výpravní budově však potřebovaly prosvětlit ještě radikálněji. Řešení se hledalo nesnadno. Původně vznikl návrh odstranit zadní stěnu. Ta je však nosná, a tak byla tato možnost zavržena kvůli statické náročnosti, ale také kvůli nutnosti zachovat soukromí obyvatel přilehlé nemovitosti.
Problém byl nakonec vyřešen díky použití dvojitých prosklených panelů se světelnými trubicemi v horní i spodní části prosklení. Původní grafika místního výtvarníka byla nahrazena grafickým ztvárněním železničního mostu přes řeku Labe v Čelákovicích navrženým na žádost starosty města Čelákovice.
Součástí řešení čelákovického nádraží bylo zajistit parkování pro cyklisty. SŽDC poskytla na svém pozemku v přilehlém přednádražním prostoru místo pro stavbu cyklověže, což je moderní plně automatizovaný systém parkování pro až 118 kol. Materiálově a barevně je cyklověž řešena tak, aby esteticky navazovala na výpravní budovu se zastřešením a zároveň respektovala ráz lokality, ve které se nachází.
Zdroj: tisková zpráva společnosti mmcité+ a archiweb.cz